Veelgestelde vragen

/

Veelgestelde vragen

Veelgestelde vragen

De meest gestelde vragen

Resultaten van onze diensten
Organische vindbaarheid
+ 0 %
Resultaten van onze diensten 2
Meer Reviews
+ 0 %

Een lokale marketingstrategie is van groot belang om jouw directe doelgroep in de omgeving van dienst te kunnen zijn. 

Wist je dat wel 46% van alle zoekopdrachten een lokale intentie heeft? 

Lokale marketing heeft veel effect op jouw bedrijf, het helpt met hogere vindbaarheid op Google, meer conversies, meer vertrouwen, een betere reputatie en zorgt voor een vermindering van advertentiebudget omdat je lokale doelgroep je sneller zal vinden en herkennen!

Wil je meer weten over lokale vindbaarheid op Google? Lees hier een artikel over het belang van Lokale SEO.

Het succes van je Lokale Marketing strategie meet je aan de hand van verschillende cijfers en resultaten, ook wel KPI's(key performance indicators) genoemd. Door deze gegevens regelmatig te analyseren, krijg je inzicht in wat goed werkt en waar optimalisatie nodig is. Zo houden we dit goed bij en sturen we jou een maandelijkse rapportage van de werkzaamheden en resultaten.

Bekijk hier verschillende meetpunten hoe je jouw lokale marketing strategie inzichtelijk kunt maken:

  • Google Mijn Bedrijf-statistieken. Hoe vaak wordt je bedrijfsvermelding bekeken en aangeklikt?
  • Zoekwoordposities. Stijg je in Google op belangrijke lokale zoektermen?
  • Websiteverkeer uit lokale zoekopdrachten. Komen bezoekers uit jouw regio op de website?
  • Conversies & klantacties. Hoeveel mensen bellen, sturen een bericht of bezoeken je locatie?
  • Online reviews en reputatie. Worden er meer (positieve) recensies geplaatst?

Door deze data regelmatig te bekijken en aanpassingen te doen op basis van de resultaten, zorg je ervoor dat je lokale marketing strategie continu verbetert.

Ja, je ontvangt elke maand een rapportage met de voortgang en resultaten. Zo blijf je altijd op de hoogte van de ontwikkelingen. Wil je sneller kunnen schakelen? We komen ook graag bij jou op kantoor werken!

Op dit moment zijn we voor verschillende klanten aan de slag met de lokale marketing. Zo zijn we als voorbeeld op dit moment aan de slag voor een Audicien in Putten, namelijk: Gehoorwinkel Putten.

Het Google Bedrijfsprofiel heeft voor lokale ondernemers écht veel impact. Wanneer een onderneming regio gebonden werkt en daar vindbaar wilt zijn zal zijn doelgroep hem veelal vinden door lokale zoekopdrachten, hier komen ze terecht op het Google bedrijfsprofiel. Neem als voorbeeld JEHA Totaalbouw, zij doen verbouwing en renovatie in omgeving Gouda. Met hogere posities op de belangrijkste zoektermen zullen ze beter zichtbaar zijn en meer conversies genereren. Dit kan tot wel 300% meer conversies leiden voor een al bestaand profiel.

Om je website meer autoriteit en waarde te geven voor Google kun je gebruik maken van linkbuilding en verwijzende domeinen. Voorbeelden om deze basis op te bouwen zijn: Allepaginas, Startkabel, Startparade

Zeker, wij werken samen met een aantal partijen die ons ondersteunen in bijvoorbeeld webdesign en websitebouw, zoals Webstijn, vormgeving bijvoorbeeld MC4Design en daarnaast hebben we partners gespecialiseerd in Google Ads en branding.